alexandralilo.blogg.se

So uppgiften 4

Publicerad 2013-11-26 17:37:45 i Allmänt

 

Det vi har pratat om på lektionen är vattnets kretslopp. Jag tycker det är häftigt med vattnets kretslopp. För att vi kanske dricker samma vatten som dinosaorierna  drack. Jag tycker också att det är konstigt att vatten kan finas i så olika former som is, snö och hagel.

Vattnets kretslopp börjar med att solen lyser på havet, havet blir varmt, vatten droppar som man inte kan se åker upp och blir till ånga, ångan bildar moln, molnen blir tyngre och tyngre, och ångan blir sedan till vatten droppar och öser ned. Och så börjar det om igen. Det som är häftigt också är att 70% av hela jorden består av vatten.Jag tycker att det ska bli roligt att få jobba om det här och få lära sig mer om det. För att jag  är väldigt intresserad av att få lära mig mer om det och att jag vill veta hur ens vattnet kan åka upp i himlen och blir till moln.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela